İSLAM ADINA HERŞEY BU MEDRESEDE
Skmedia | Online Müzik ve Aşk Portalınız!

 
İSLAM ve TASAVVUF, İLİM veİRFAN, BİLİM ve TEKNOLOJİ ,SPOR ve HOBİ BURADA
 
  Ana sayfa
  İletişim
  ESMA-ÜL HÜSNA
  KUR'AN-I KERİM ARAPÇA
  Galeri
  ALLAH DOSTLARI
  İSLAM VE SANAT
  MÜNACAT
  E-DEVLET
  OYUNLAR
  CEMAATLERE YAPTIĞIM SOHBETLER
  ÇARŞAMBA SOHBETLERİM
  Sayaç
  VİDEOLAR
  TASAVVUF HAKKINDA HERŞEY
  TASAVVUFÎ TERİMLER (A) ..:: 1 ::..
  İSLAM TARİHİ
  KUR'AN ÖĞRETİMİ
  Top liste
  İMAN ESASLARI
  Canlı Yayında Tüm Dersler
  GUNYET'ÜT TALİBİN-Abdulkadir Geylani
  BURÇLAR
  DİNİ FIKRALAR
  Abdulkadir Geylani - FETHÜ'R RABBANİ
  => KUR'AN MAHLUK (YARATIK) DEĞİLDİR
  => GİZLİ ŞİRK (PUTPERESTLİK)
  => NEFS
  => ÖLMEDEN EVVEL ÖLMEK
  => KADER
  => İÇİ DÜZELTMEK
  => KİŞİ RABBİNİ NASIL GÖREBİLİR ?
  => İMTİHAN
  => HZ.MUSA VE ATEŞ
  => YAĞMUR VE TOPRAK
  => HZ.YUSUF (AS)
  => HZ.İBRAHİM (AS)
  => KITMİR
  => İLİM
  => AMEL
  => FAKİRLERE SADAKA
  => PAYLAŞMAK
  => ÇALIŞMAK
  => ALLAH KORKUSU VE SEVGİSİ
  => HAKK'I GÖRMEK
  => ARİF
  => MÜRŞİD
  HAREKETLİ GİFLER VE RESİMLER
  SAHABELER ALBÜMÜ
  HAYVANLAR ALEMİ
  TEKNOLOJİYİ TAKİB EDELİM
  Ziyaretçi defteri
  FORUM eminekaya2010
  SEÇİLEN EN GÜZEL RESİMLER
  SPOR
  İSLAMİ KONULAR
  RUHUL FURKAN
  İSLAM DÜNYASI'NDAN HABERLER
  MÜBAREK GÜN VE GECELER
  KUR'AN-I ANLAMAK
  PEYGAMBERİMİZ (SAV) HAYATI
  SORULAR VE CEVAPLARI
  RAMAZAN AYI
  İLAHİ ARMAĞAN-ABDULKADİR GEYLANİ HZ. 1.meclis
  SURELERİN İSİM ANLAMLARI VE FAZİLETLERİ
  ÖLÜM HAKKINDA
  KIRK AYET KIRK HADİS
  İSLAM ALİMLERİ
ZİYARETİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER web siteleri
widget
Toplam 73777 ziyaretçikişi burdaydı!
Abdulkadir Geylani - FETHÜ'R RABBANİ
GİRİŞ
Ey oğul! İki adım vardır ki, eğer bu iki adımı
atabilirsen Hakk’a ulaştın demektir. Eğer kalbin ve
ruhunla, dünyayla ahiretten birer adım, nefsinle
diğer insanlardan da birer adım uzaklaşabilirsen,
Hakk’a ulaşmış olursun. Sen, kalbin ve ruhun ile
bu zahirleri terket. İşte o zaman önce başlangıçta,
sonra da sonda Hakk’a vâsıl olursun. Sen önce
başla. İlk adımı at. Onu tamamlamak, Aziz ve Celil
olan Allah’a düşer. Başlamak senden, bitirmek de
Aziz ve Celil olan Allah’tan.
Öyle yatağında, yorganının altında ve kapalı
kapılar ardında miskin miskin durma. İş ara.
Çalışmak istediğini söyle.
Eğer bina sağlam bir temel üzerine oturtulursa,
yıkılmaz. Yerinde karar kılar. Sağlam bir temel
üzerine oturtulmadığı taktirde ise, kısa zamanda
çöker, yıkılır. Tıpkı bunun gibi, eğer sen de kendi
halini dinin zahir hükümleri üzerine oturtursan, hiç
kimse ona noksanlık veremez, herhangi bir yerinde
gedik açamaz. Fakat eğer dinî hayatını onun zahir
hükümleri üzerine oturtmazsan, durumun sağlam
olmaz. Dinî hayatının bir tarafında bir gedik
açılabilir. Temel çürük olduğu için, bir mertebeye
de ulaşamazsın.
Allah yolunda halka hitab etme yetkisi insanlardan,
onların da salihlerinden, pek ender kişilere nasib
olur. Salihlerin adeti susmak, sükut etmek,
mümkün mertebe konuşmamak, daha çok dinlemek
ve tefekkür etmektir. Gerçi konuşmakla
görevlendirilenleri de vardır. Böyleleri,
istemeyerek ve her türlü meşakkatlere katlanarak
konuşurlar. Bu konuşmalardan sonra, hakikatler
aşikar hale gelir. İmam-ı Ali Efendimiz, bu
konularla ilgili bazı sözlerinde şöyle der:
- Eğer perde kaldırılmış olsa, imanımdaki kesinlik
ve sarsılmazlıkta hiçbir artış olmaz. (İmanım o
derece sağlam, kavi ve sarsılmaz bir noktaya
gelmiş ki, hakikatlerin önündeki perdenin
kalkmasının bile imanıma vereceği bir sağlamlık
yok.)
- Görmediğim Rabbe ibadet etmem. (İbadet
sırasında Rabbimi görüyorum.)
- Kalbim bana Rabbimi gösterdi.
İlim, kâmil âlimlerin ağzından öğrenilir. Âlimlerin
meclislerinde hüsn-ü edeple oturunuz. Onlara itiraz
etmeyiniz. Onların meclislerine, ilim ve
irfanlarından yararlanmak maksadıyla gidiniz.
Başka maksatlarla gitmeyiniz. Ta ki, ilimlerine siz
de nail olasınız. İlim ve irfanlarının bereketi size de
gelsin. Faydaları, size de şamil olsun.
Ariflerin yanında, sükut ederek oturunuz.
Zahidlerin yanında, onlara rağbet edip ilgi
göstererek oturunuz.
Arif, içinde bulunduğu her anda, Allah’a, bir
önceki andan daha yakındır. Arifin, İzzet ve Celâl
sahibi Rabbine karşı beslediği huşu, tevazu ve
alçakgönüllülük, her gelen an yenilenir. O, gaipten
değil, hâzırdan korkar. Yani onun nazarında Rabbi,
her an hâzır ve nâzırdır, gaib değildir. Huşusunun
artması, Rabbine olan yakınlığının artması
nisbetindedir. Rabbinin huzurunda dilsizliğinin
artması, O’nu müşahedesinin artması kadardır.
Kim ki Aziz ve Celil olan Allah’ı tanırsa nefsinin,
hevasının, tabiatının, âdetinin ve bedeninin dilleri
tutulur, dilsiz olur. Buna karşılık kalbinin, özünün,
halinin, makamının dilleri açılır. Onlar tutulmaz,
dilsiz olmaz. Nail olduğu nimetleri açığa vurarak
konuşurlar. İşte bunun içindir ki arifler, daha çok
sükut ederek otururlar. Ta ki, kendilerinden
faydalanılabilsin. Kalplerinden fışkıran irfan
şarabından içilebilsin.
Kim ki İzzet ve Celâl sahibi Allah’ı bilenlerle haşır
neşir olmayı arttırırsa, o, nefsini bilir. Rabbine
karşı da daha çok mütevazi olur. İşte bunun içindir
ki, şöyle denir:
-Nefsini bilen, Rabbini bilir.
Nefs, kul ile Rabbi arasında bir perdedir. Nefsini
tanıyan, Allah’a da, yaratıklara da mütevazi
davranır. Nefsini tanıyan, ondan sakınır. Onu
tanıdığı için Allah’a şükreder. Bilir ki, Allah ona
nefsini, sırf kendisinin dünya ve ahiret iyiliğini
istediği için tanıtmıştır.
Arifin zahiri Allah’a şükür ile, bâtını da O’na hamd
ile meşguldür. Zahiri yükselmekte, bâtını
toparlanmaktadır. Neşesi içindedir, kederi
dışındadır. Bu, sırf halini gizlemek için böyledir.
Arif, müminin aksine bir hal içindedir. Zira
müminin kederi kalbinde, yani içindedir, sevinci
ise yüzünde, yani dışındadır.
Nefsini bilen, bütün hallerinde müminin aksi bir
halde bulunur. Mümin, hal sahibidir. Hal,
değişikliklere uğrar. Arif ise makam sahibidir.
Makam değişikliklere uğramaz, sabittir.
Allah dostlarının mecnunluğu, tabii adetleri,
nefsani ve hevaî fiilleri terketmek ve şehvani,
nefsani zevklere karşı koyar olmak demektir.
Yoksa, aklını kaybetmiş deliler anlamında
mecnunlar değillerdir.
Allah’ın rahmeti üzerine olsun, Hasan Basri
Hazretleri şöyle der: “Eğer siz Allah dostlarını
görmüş olsaydınız, onların deli olduklarına
hükmederdiniz. Onlar da sizi görmüş olsalardı, bir
an bile Allah’a inanmamış olduğunuza
hükmederlerdi.”
Bence, iyiliği emredip kötülükten sakındırma
görevini yapan kişi, inzivaya çekilmiş bin abidden
daha hayırlıdır. Zira abid, nefsi kendisini helâke
sürüklemesin diye inzivaya çekilmiş, böylece
onunla mücahedeyi, bir bakıma terketmiş demektir.
Eğer nefsi kalbe ve öze tâbi olduğu bir halde
inzivaya çekilmişse, bu makbuldür. Zira bu
durumda nefs, onlara tâbi olur. Onların görüşünden
çıkmaz. Onlarla birlik olur, aralarında fark kalmaz.
Kalp ile özün emrettiğini, nefs de emreder. Onların
yasakladığını o da yasaklar, onların seçtiğini o da
seçer. Bu taktirde nefs, nefs-i mutmainne haline
gelir. Kalp, öz ve nefs, hepsi de bir gayede ve bir
hedefte birleşirler. Nefs bir mertebeye erdiği
zaman, onunla mücahede gevşetilebilir.
 
 
eminekaya2010.tr.gg
Sitene Ekle
 
HADİSİ ŞERİFLER(SEÇTİKLERİM)  
 
3-BİR KİMSENİN "İNSANLAR HELAK OLDU!" DEDİĞİNİ DUYARSANIZ,BİLİN Kİ O,KENDİSİ,HERKESTEN ÇOK HELAK OLANDIR. (Müslim, Birr 139)

İslam adına herşeye bu linki tıklayarak ulaşabilirsiniz...

KUR`AN TEFSİRİ İZLE

 

Sitene Ekle
Hazir ŞİFALI BİTKİLER
-
 
AYETLER (SEÇTİKLERİM)  
 
www.dostyurdu.com

 

1-MERYEM SURESİ 96.AYET İMAN EDİP,SALİH AMEL İŞLEYENLER VAR YA , RAHMAN OLAN ALLAH ONLARI SEVDİRECEKTİR (gönüllere) 2-KEHF SURESİ 6.AYET (EY MUHAMED) DEMEK ONLAR,BU SÖZE (kitaba) İNANMAZLARSA, ONLARIN PEŞİNDE ÜZÜLE ÜZÜLE KENDİNİ HELAK EDECEKSİN !

 
AMELLER NİYETLERE GÖREDİR  
 
YAPILAN İŞLER NİYETLERE GÖRE DEĞERLENİR.HERKES YAPTIĞI İŞİN KARŞILIĞINI NİYETİNE GÖRE ALIR. KİMİN NİYETİ ALLAHA VE RESULUNE VARMAK, ONLARA HİCRET ETMEKSE,ELİNE GEÇECEK SEVAP ,ALLAH VE RESULUNE HİCRET SEVABIDIR.KİMDE ELDE EDECEĞİ BİR DÜNYALIĞA VEYA EVLENECEĞİ BİR KADINA KAVUŞMAK İÇİN YOLA ÇIKMIŞSA ,ONUN HİCRETİ DE HİCRET ETTİĞİ ŞEYE GÖRE DEĞERLENİR.
www.konyakent.net

 
İBADETE DEVAM..  
 
www.dostyurdu.com
ÂİŞE RADIYALLAHU ANHA ŞÖYLE DEDİ: RESULULLAH SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM AĞRI, SANCI VEYA BENZER BİR SEBEPLE GECE NAMAZINI GEÇİRİRSE,BİR SONRAKİ GÜNÜN GÜNDÜZÜNDE ON İKİ REKAT NAMAZ KILARDI.
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol